Van en naar de halte

Veelgestelde vragen

Van en naar de halte

Hoe bestel ik een rit met een belbus?
Voor lijn 103 Rockanje Dorp - Strand belt u vanaf 9 december  (minimaal 1 uur van tevoren) met het telefoonnummer: 0181 -  482 363 

Gedurende een deel van het jaar rijdt lijn 103 altijd. Dan hoeft u niet van tevoren te bellen:

  • maandag t/m vrijdag van 20 juli tot en met 1 september
  • zaterdag en zon- en feestdagen van 20 april tot en met 1 september

Voor lijn 107 Geervliet - Abbenbroek - Oudenhoorn belt u vanaf 9 december (minimaal 1 uur van tevoren) met het telefoonnummer: 0181 - 451 307 

Wat is een deelfiets?
U kunt vanaf 9 december ook gebruik maken van een deelfiets! De fietsen worden op de grote haltes zoals Brielle Centrum en winkelcentrum Hellevoetsluis aangeboden door lokale fietsverhuurbedrijven. De haltes zijn herkenbaar aan een speciaal haltebord en de fietsen zijn voorzien van een herkenbare sticker.

Op www.ebs-ov.nl vindt u meer informatie en maakt u een account aan. Na het aanmaken van een account ontvangt u binnen 1 werkdag een mail met instructies om uw aanmelding te bevestigen en de Mobilock app te installeren op uw mobiele telefoon. Met de Mobilock-app kunt u vervolgens de deelfiets reserveren en het slot (elektronisch fietsslot dat via de app wordt geopend) makkelijk openen en sluiten.

Wat kost de deelfiets?
Het gebruiken van een deelfiets kost €1,50 per uur / €4,- per dag. Na 48 uur kost het €10,- per dag. Dit bedrag wordt achteraf van uw bankrekening afgeschreven.

Waar vind ik een deelfiets?

Vanaf 9 december bij de volgende bushaltes:

  • Rockanje: Dorpsplein
  • Hellevoetsluis: Kickersbloem en Amnesty Internationallaan
  • Brielle: Busstation Rugge
  • Botlek: Welplaatweg
  • Spijkenisse: Metro Centrum, De Akkers, Halfweg 2 en Heemraadlaan

Waar kan ik terecht als ik vragen heb over deelfietsen?

Vragen kunnen gesteld worden via de Mobilock app, via www.ebs-ov.nl of u kunt contact opnemen met onze klantenservice.

Wat is een E-shuttle?

U kunt vanaf 9 december in Spijkenisse ook gebruik maken van een E-shuttle! De kleine elektrische voertuigen (ook bekend als tuktuk) brengen u letterlijk voor de deur, bij de bushalte of waar u maar wilt.

U bestelt een E-shuttle via 06-1005 7600 maar u kunt ook een beschikbare shuttle op straat aanhouden. Bij metrostation Spijkenisse Centrum staan meestal één of meerdere shuttles die u kunt gebruiken om verder te reizen naar uw bestemming.

De E-shuttle kunt u gebruiken op basis van beschikbaarheid. U kunt meestal kort van tevoren bestellen. Wilt u zeker zijn van een E-shuttle dan adviseren we u om tenminste 1 uur van tevoren te bellen.

De E-shuttle chauffeurs zijn mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, die met de juiste begeleiding vanuit Voorne-Putten Werkt en DAM worden opgeleid om duurzaam uit te stromen naar werk. 

Wat kost de E-shuttle?

Een losse rit kost € 2,50 Een 10-rittenkaart kost € 22,50

Betalen kan met PIN. Contant betalen is niet mogelijk.

Waar kan ik terecht als ik vragen heb over de E-shuttle?

Kijk op www.ebs-ov.nl of neem contact op met onze klantenservice.

Terug naar veelgestelde vragen