OV-chipkaart verloren, gestolen of defect?

Ben je je persoonlijke OV-chipkaart kwijt, is je kaart gestolen of kapot? Hier lees je hoe je een vervangende kaart kunt aanvragen.

Persoonlijke OV-chipkaart zoek of gestolen?

 Meld je OV-chipkaart zo snel mogelijk hier online aan.

Persoonlijke OV-chipkaart werkt niet of is kapot?

Meld je defecte OV-chipkaart hier online aan.

Je kunt ook contact opnemen met EBS- klantenservice. Of ga langs bij één van de serviceloketten.

Vervangende OV-chipkaart aanvragen

Als jouw persoonlijke OV-chipkaart defect, kwijt of gestolen is, kun je een vervangende kaart aanvragen. 

  • Een vervangende kaart kost € 11,-.
  • Je reisproducten (abonnement, studentenreisproduct e.d.) en automatisch opladen worden overgezet op je nieuwe kaart.
  • Het saldo van je oude kaart wordt op je bankrekening gestort.
  • Binnen enkele dagen ontvang je je vervangende kaart en kun je weer reizen.

Anonieme OV-chipkaart verloren, gestolen of kapot?

Een anonieme OV-chipkaart is niet beschermd. Dit betekent dat je de kaart, na verlies of diefstal, niet kunt laten blokkeren en vervangen. Ook kun je het saldo dat nog op de kaart stond niet terugkrijgen.

Nieuwe OV-chipkaart? Pas je kaartgegevens aan

Als je een nieuwe OV-chipkaart krijgt, is het belangrijk om je kaartgegevens aan te passen op mijnovchipkaart.nl. Zo kun je de reisgegevens van je nieuwe kaart inzien.


Zie ook: