• A

Business Controller

Als Business controller bij EBS ben je het financieel geweten voor één of meerdere concessies en voert de Financial Planning & Control cyclus uit.

Vanwege de groei van EBS zijn wij op zoek naar een Business Controller die onze afdeling Finance komt versterken.

De afdeling Finance bestaat nu uit 8 medewerkers die werken binnen de concessies onder leiding van de CFO. Doordat EBS geen hoofdkantoor heeft is het makkelijk om te werken op 1 van onze vestigingen binnen de concessies. Overleggen vinden live plaats.

Doel van de functie:

Als Business controller bij EBS ben je het financieel geweten voor één of meerdere concessies en voert de Financial Planning & Control cyclus uit, in overeenstemming met de bedrijfsrichtlijnen. Je ondersteunt zo de Concessie Manager en Directie met juiste, tijdige en volledige (financiële) informatie om de gestelde doelen voor een concessie waar te maken. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de controlling van één of meerdere ondersteunende afdelingen, zoals bijvoorbeeld Onderhoud, HR, ICT of Marketing, Communicatie & Sales.

Samen met de Concern Controller (functioneel leidinggevende) ben je verantwoordelijk voor het (door)ontwikkelen en continue verbeteren van managementrapportages, operationele en financiële stuurinformatie en KPI’s, met een sterke focus op business improvement.

Taken en verantwoordelijkheden:
•    Verantwoordelijk voor de analyse, controlling en rapportage van één of meerdere concessies en één of meerdere ondersteunende afdelingen;
•    Rapporteert aan de Concessie Manager(s);
•    Rapporteert concessie resultaten via de Concern Controller aan Directie:
•    Fungeert waar nodig als aanspreekpunt voor accountants en ondersteunen bij het uitvoeren van accountantscontroles;
•    Is medeverantwoordelijk met concessiemanagement en/of commerciële collega’s bij het vormgeven aan offertes en onderhandelingen met bijvoorbeeld opdrachtgevers;
•    Leidt of participeert bij diverse projecten & financiële vraagstukken (o.a. implementaties).

Wat krijg je van ons:

Arbeidsvoorwaarden en het salaris zijn conform het CAO Openbaar Vervoer.
Leaseregeling – auto of mobiliteitsvergoeding. Je krijgt ook een telefoon en laptop en komt te werken in een gezellig team dat elkaar helpt! Je werkt daar waar het werk is. Thuiswerken gaat in overleg met de leidinggevende. Je komt dan in aanmerking voor thuiswerkvergoeding van 2 euro per dag.
We kennen uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals naast minimaal 23 vakantiedagen (afhankelijk van leeftijd) ook nog 17 ATV dagen naar rato en pensioenopbouw.

We verwachten van jou:

• Dat je ten minste beschikt over een afgeronde HBO+ opleiding in een relevante richting, denk bijvoorbeeld aan bedrijfskunde of een financieel-economische richting;
  • Affiniteit met en/of ervaring in het personenvervoer is een pré;
  • Jij jezelf herkent in de volgende competenties:
  • Aanpakken, hands-on, analytisch, communiceren, plannen, prioriteiten stellen, resultaatgerichtheid, accuratesse, stressbestendigheid.

Interesse of vragen?

Neem dan contact op met Siemon-Jan Boer (CFO) via
siemon-jan.boer@ebs-ov.nl.
Wil je gelijk reageren? Stuur dan je cv en een korte motivatie naar: solliciteren@ebs-ov.nl

De vacature is zowel intern als extern uitgezet en een assessment kan onderdeel zijn van de selectie.

Voor, door en met mensen.
EBS is een ambitieus snelgroeiend openbaar vervoer bedrijf en verzorgt sinds 2011 het openbaar vervoer in verschillende concessies. De reizigers, onze medewerkers en partners zijn voor ons belangrijk om samen te werken aan goede kwaliteit en uitvoering van het ov. Achter de schermen is er dagelijks een dynamische wereld actief met collega’s die zich bezighouden met dienstregelingen, marketing, roosters, planning, haltes, communicatie, ICT, klantenservice, financiën, human resources, infra, cao, techniek, facilitaire zaken en nog veel meer.