Nieuws, persbericht

Uitslag OV klantbarometer ‘23 IJssel-Vecht

EBS voor RRReis in IJssel-Vecht ontvangt een 7.9

Het openbaar vervoer in heel Nederland wordt door de reizigers nog steeds hoog gewaardeerd. In IJssel-Vecht kreeg het busvervoer van RRReis door EBS in 2023 een 7,9. Het landelijke ov werd gewaardeerd met een 7,8. Dat blijkt uit de OV-Klantenbarometer 2023, het klanttevredenheidsonderzoek in het ov van CROW-KpVV.

In 2023 had het hele openbaar vervoer te maken met stakingen, fors personeelsgebrek, ziekteverzuim en daardoor veel uitvallende ritten. Desondanks waren de reizigers mild in hun oordeel. De concessie IJssel-Vecht, gereden door EBS namens RRReis, kreeg een totaaloordeel van 7.9; iets boven het landelijk gemiddelde van 7.8. De klantvriendelijkheid van het personeel wordt geprezen met een score van maar liefst 8.3.

Dat er gereden wordt met elektrische bussen blijft niet onopgemerkt. Zo valt op dat de reizigers bijzonder te spreken zijn over de ervaring met het geluid in het voertuig, waarbij een score van 7.8 wordt toegekend. De inrichting van het voertuig, waarvoor een score van 8.0 wordt gegeven, valt zeer in de smaak. Deze cijfers wijzen op een aanzienlijk hogere score dan het gemiddelde in het land.
De feedback van reizigers geeft ook aan dat zij een prettige reiservaring beleven. Reizigers voelen zich ontspannen tijdens de reis en ervaren minimale overlast van medepassagiers, zowel qua geluid als gedrag.

Deze positieve beoordelingen benadrukken de voortdurende inzet van EBS om met RRReis  in IJssel-Vecht om hoogwaardige service te leveren en een fijne reiservaring aan hun reizigers te bieden.