Zaanstreek-Waterland reist MeerPlus

Vanaf 10 december 2023 een nieuwe dienstregeling, nieuwe producten en prijzen in Zaanstreek-Waterland

Vanaf 10 december 2023 vervoeren wij in Zaanstreek-Waterland elke dag zo'n 65.000 reizigers. Met een nieuwe dienstregeling, nieuwe producten en prijzen. Maar we gaan een stap verder. Met MeerPlus: de nieuwe manier van reizen. Met slimme verbindingen, bussen die vaker rijden, optimale toegankelijkheid en een persoonlijke aanpak. Zo reizen onze reizigers voortaan allemaal Businessclass. Want Zaanstreek-Waterland reist MeerPlus! 

MeerPlus staat voor een reis met Meer comfort, Plus extra keuzemogelijkheden, waaraan iedereen kan meedoen 

MeerPlus betekent: 

  1. Altijd een fijne reiservaring, met plek en beleving voor iedereen. 
  2. Reizen met alle vormen van het OV, volgens één hoge standaard 
  3. Toegankelijk vervoer, waarvoor je makkelijk betaalt 
  4. Digitaal platform waarmee je makkelijk zelf je reis regelt en goed geïnformeerd bent. 
  5. Persoonlijke dienstverlening voor wie dat wil. Onze mensen maken het verschil. 

Altijd een fijne reiservaring, met plek en beleving voor iedereen 

Elke reiziger krijgt een snelle, gegarandeerde en fijne ervaring. Een aangename reis zonder gedoe. Vanaf het begin tot het eind. Dat betekent dat we zorgen voor een fijne busreis, met wifi, oplaadpunten en extra reisinformatie. Maar je ook een betere ervaring bieden bij het plannen van de reis, het naar de halte komen, het wachten bij een halte of knooppunt, een eventuele overstap, en van de laatste halte op de bestemming komen. 

Zo kun je MEER relaxen tijdens je reis, PLUS bijvoorbeeld ook onderweg nog even snel je mobiel opladen! 

Reizen met alle vormen van het OV, volgens één hoge standaard 

Je kan reizen met alle vormen van het OV, en straks ook met allerlei vormen van deelmobiliteit. Denk aan een deel(e-)fiets, deelscooter, deeltaxi, deelauto, meereisapp of vrijwilligersdiensten. Als trekker en eerste partner van MeerPlus hebben wij flinke invloed op de standaarden die gaan gelden binnen het concept. En we leggen de lat hoog! 

Binnen Zaanstreek-Waterland verzorgen wij snel en hoogwaardig busvervoer met twee productformules: R-net en M-net. Deze zijn te vergelijken met de trein: R-net als Intercity en M-net als Sprinter. Beide comfortabel, frequent en snel. Tijdens elke reis met MeerPlus ervaar je MEER comfort, PLUS onderweg naar of van je werk of school kun je ook prettig werken. Lekker efficiënt, toch! 

Bekijk hier onze nieuwe dienstregeling voor Zaanstreek Waterland. 

Toegankelijk vervoer, waarvoor je makkelijk betaalt 

Wij bieden toegankelijk vervoer voor iedereen. Daarmee bedoelen we fysieke toegankelijkheid bij onze haltes en bussen. Maar ook duidelijke reisinformatie. En een helder en simpel assortiment, dat makkelijk verkrijgbaar is. Daarom kan je bij MeerPlus zelf online je hele reis regelen, maar kun je ook terecht bij de vertrouwde verkooppunten (automaten), onze loketten of de chauffeur. 

Zo heb je bijvoorbeeld MEER ruimte om je kinderwagen mee te nemen, PLUS kun je lekker makkelijk betalen. Vooraf online of persoonlijk tijdens je reis. O ja, en bij EBS reizen kinderen tot 12 jaar altijd gratis! 

Digitaal platform waarmee je makkelijk zelf je reis regelt en goed geïnformeerd bent. 

Regel je je reis graag makkelijk zelf, waar of wanneer dan ook? Dat kan met de nieuwe MeerPlus app (beschikbaar vanaf 10 december 2023) of op deze website. Hier vind je alle informatie en service voor je MeerPlus reis en koop je eenvoudig je vervoerbewijs.  Online kun je jouw reis tot in details plannen. Zo kun je met bussen die vaker rijden bijvoorbeeld MEER uitgaan, PLUS heb je een nachtbus die je thuisbrengt. Zet de MeerPlus app op 10 december dus direct op je telefoon! 
 

Persoonlijke dienstverlening voor wie dat wil. Onze mensen maken het verschil. 

Om te zorgen dat iedereen mee kan doen, zijn niet alleen onze bussen goed toegankelijk, maar hebben we ook onze online kanalen geschikt gemaakt voor iedereen. Dus ook door reizigers met (visuele) beperkingen, of met minder vaardigheden of minder vertrouwen in digitale toepassingen. Daarnaast bieden we vaste fysieke servicepunten voor menselijke dienstverlening en een netwerk van wederverkopers wanneer online geen optie is. 

Op de belangrijkste knooppunten (Amsterdam Centraal en Noord) staan MeerPlus assistenten, die  kunnen helpen bij je reis en eventuele overstappen.  Problemen om zelfstandig het OV of andere MeerPlus diensten te gebruiken? Onze OV-coaches helpen graag. 

Zo bieden we MEER beenruimte, voor bijvoorbeeld reizigers met een rollator, PLUS wat hulp op momenten waarop jij het wilt.