Abonnement eerder stoppen

Als je je abonnement niet (meer) gebruikt, kun je die vóór het einde van de geldigheidsperiode stopzetten. Je krijgt dan in veel gevallen een deel van het aankoopbedrag terug. Hiervoor gelden de productvoorwaarden van het abonnement. 

Hoe en waar kan ik mijn OV-abonnement stopzetten?

  • Gekocht bij OVshop.nl? 
    Neem contact op met OVshop.nl  om je abonnement stop te zetten. 
  • Gekocht bij een andere vervoerder (GVB, Connexxion etc.)? 
    De vervoerder kan je meer informatie geven over het stopzetten van een abonnement.
  • Gekocht bij EBS (bij serviceloket op Purmerend Tramplein, Edam Busstation of de OV-servicewinkel Amsterdam Centraal IJzijde)?
    Je kunt je abonnement alleen per brief of online stopzetten. Vraag hier stopzetting aan.
  • Gekocht bij één van de gele verkoopautomaten in de regio?
    Je kunt je abonnement alleen per brief of online stopzetten. Vraag hier stopzetting aan.

Jaarabonnement stopzetten

  • Je kunt je jaarabonnement niet tijdelijk stopzetten of tussentijds wijzigen. Je kunt wel je oude abonnement stopzetten en (later) een nieuw abonnement aanschaffen.
  • De standaardprijs van een jaarabonnement is gelijk aan 10 maandabonnementen. Bij het stopzetten van een jaarabonnement gaan we van deze verhouding uit. Je betaalt per maand niet meer dan voor een vergelijkbaar maandabonnement.
  • Als je aanvraag bij ons binnenkomt, kijken we hoe lang het jaarabonnement al geldig is. Voor iedere hele maand (afgerond naar boven) vanaf de ingangsdatum, halen we 10% van de aanschafprijs af. Ook rekenen we € 5,- administratiekosten. Het restant betalen we terug, of verrekenen we met openstaande betaaltermijnen. Je krijgt dus geld terug als je jaarabonnement nog minimaal 3 volledige maanden geldig is. 

Maandabonnement stopzetten

Een maandabonnement kun je tot 2 dagen na de ingangsdatum stopzetten. Als je nog niet met het abonnement gereisd hebt, krijg je het aankoopbedrag terug.