Reden voor vergoeding:
1. Wanneer u als gevolg van een volle bus niet binnen 15 minuten (na geplande vertrektijd) mee kunt op een reguliere dienstregelingsrit. | Waterlanddagkaart-Plus |
2. Wanneer u meer dan 15 minuten heeft moeten staan in onze bus (nacht- en scholierenlijnen uitgezonderd) | Waterlanddagkaart-Plus |
3. Wanneer een bus te vroeg vertrekt van een beginhalte, knooppunt of aansluitpunt. | Waterlanddagkaart-Plus |
4. Wanneer bij een ongeplande storing niet binnen 60 minuten vervangend vervoer aanwezig is. | Waterlanddagkaart-Plus |
5. Wanneer een gegarandeerde aansluiting (1) niet wordt gehaald. | Waterlanddagkaart-Plus |
6. Als na het missen van een gegarandeerde aansluiting (1) niet binnen 20 minuten alsnog aansluitend vervoer kan worden geboden biedt EBS een taxi. | Taxirit ** |
7. Er iets niet juist is verlopen bij het gebruik van de OV-chipkaart. Zie ook onder OV-chipkaart. | Het bedrag dat teveel is afgeschreven *** |
Voor alle bovenstaande vergoedingen geldt dat ze worden uitgekeerd
*) U kunt een beroep op een vergoeding doen door een reactie in te dienen bij onze klantenservice. Om deze te kunnen beoordelen vragen we u om uw reactie te voorzien van relevante informatie en tenminste lijnnummer, rijrichting, plaats, datum en tijdstip van de gebeurtenis. Denkt u er aan ook de noodzakelijke contactgegevens in te vullen!
**) EBS vergoedt de taxirit voorzover deze valt binnen de invloedsfeer van de betreffende buslijn. U kunt contact zoeken met onze klantenservice voor het bestellen van een taxi. Buiten openingstijden van de klantenservice kunt u zelf een taxi bestellen en de kosten declareren.
***) U kunt met een restitutieformulier uw claim, binnen 2 maanden, kenbaar maken. Wanneer onze klantenservice aan de hand van de door u ingevulde gegevens vaststelt dat uw claim terecht is keert EBS het bedrag aan u uit.
Gegarandeerde aansluiting (1)
Op knooppunten alleen de laatste aansluiting van de dag.