Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Een overzicht van de meestgestelde vragen per categorie.

Hoe kan ik een Openbaar Vervoerverklaring aanvragen?
Tot voor kort kon je bij ons terecht voor het aanvragen van een openbaar vervoerverklaring. Door wijzigingen in de privacywet mogen we geen reisgegevens meer inzien om een verklaring uit te schrijven.
Wij adviseren je om een account aan te maken op OV-chipkaart.nl. Je kunt dan zelf gegevens printen en doorgeven aan de belastingdienst. Ook kun je bij je werkgever een verklaring opvragen als bewijs dat je met het openbaar vervoer naar je werk reist.

Hoe krijg ik geld terug van een verkeerd gekocht kaartje?
Heb je per ongeluk een verkeerd kaartje gekocht in de bus? Je krijgt  van de chauffeur het bonnetje met een aantekening. Maak een foto van deze bon met daarop duidelijk leesbaar het transactienummer en de aantekening van de chauffeur. Stuur deze foto naar: info@ebs-ov.nl. Je kunt de bon ook per post opsturen naar: klantenservice EBS, Nieuwe Gouw 8, 1442 LE Purmerend. 

Veelgestelde vragen over Dal Voordeel Waterland / Zaanstreek