Klanttevredenheid OV Waterland weer top!

EBS in Waterland scoorde een 8,1

Klanttevredenheid OV Waterland weer top 

Op maandag 23 maart zijn de cijfers van de jaarlijkse OV klantenbarometer voor 2019 gepresenteerd. De regio Waterland scoorde na de 7,9 in 2018 nu een 8,1! Daarmee is Waterland de enige OV-concessie met een cijfer boven de 8! Een cijfer waar wij als EBS ontzettend trots op zijn en waar wij ook onze reizigers voor willen bedanken.  

Reizigers is ook gevraagd om allerlei aspecten van onze dienstverleningen afzonderlijk een cijfer te geven. Hierbij viel op dat de reissnelheid duidelijk beter werd gewaardeerd. In 2019 hebben we de aansluiting op de Noord-Zuidlijn verbetert. Een hogere frequentie naar Noord en een nog betere aansluiting op de metro. Daarnaast scoorden ook  klantvriendelijkheid van onze chauffeurs en rijstijl weer hoog.   

Verbeterpunten

Er zijn ook zaken die beter kunnen. Met name reisinformatie bij vertragingen of omleidingen wordt genoemd. EBS werkt al aan verbeteringen op dit vlak. Ook het aantal vertrekmogelijkheden zou de reiziger graag verbeterd zien. Opvallend is wat er op de tweede plek staat van zaken die verbeterd moeten worden: niets!
 
We bedanken al onze reizigers voor deze mooie score. Het is een extra hart onder de riem voor al onze collega’s die doorgaan met hun werk in deze moeilijke tijd, dat hun werk zo positief wordt beoordeeld door onze reizigers. 
 

Over OV-Klantenbarometer 
De OV-Klantenbarometer is een landelijk onderzoek naar de mening van reizigers in stads- en streekvervoer dat elk jaar wordt gehouden door CROW in opdracht van de concessieverlenende overheden. Zie voor meer details de website