• A
  • A
  • A

Stap in! Het nieuwe reizen met de bus

De afgelopen maanden is een hoop veranderd. Ook het reizen met de bus. Door corona hebben we nieuwe manieren moeten vinden om met elkaar het openbaar vervoer te gebruiken, daarom: het nieuwe reizen met de bus!

Maatregelen in en om de bus

Bij het nieuwe reizen hoort dat wij stappen nemen zodat jij je prettig en veilig voelt als je met ons reist. Zo maken onze schoonmaakploegen elke dag de bussen schoon. Op busstations en knooppunten zorgen zij ervoor dat de meest gebruikte contactpunten in de bussen steeds worden ontsmet. 

Binnenkort hebben al onze bussen een cabinescherm. Je kunt dan als vanouds voor instappen en daar inchecken of een kaartje kopen. Het scherm zorgt voor extra bescherming van jou en de buschauffeur.
Dus: gaat de voorste busdeur weer open? Stap dan weer vóór in.

Doe mee met het nieuwe reizen:

  • Kies een reis buiten de spits. Minder volle bussen = prettiger reizen.
  • Draag altijd je mondkapje in de bus. Je kunt dan gewoon naast elkaar zitten.
  • Het advies is om ook een mondkapje te dragen in stations en op perrons.
  • Hou 1,5 meter afstand op busstations en bij haltes. 

Heb je klachten? Stap dan natuurlijk niet in. 

Vertrouwde dienstregeling

Niet alles is veranderd. We rijden sinds het eind van de zomer een nieuwe, maar vertrouwde dienstregeling. We rijden weer vaker en zo voorkomen we (te) drukke bussen. Je kunt zelf een moment kiezen waarop je rustig kunt reizen.

Meer weten? Bekijk:

Minder vaak met de bus?

Het nieuwe reizen betekent misschien dat je meer thuiswerkt en minder vaak met het OV reist. Is een abonnement voor jou dan nog de beste optie? Misschien kun je nu beter op saldo reizen met je OV-chipkaart. Of misschien is Altijd Korting iets voor jou. We helpen je graag bij je keuze.

Heb je een (jaar-)abonnement of wil je die misschien kopen? 
Je jaarabonnement kun je altijd tussentijds stopzetten. Je hoeft hiervoor geen reden op te geven. Hiervoor geldt een eerlijke compensatieregeling. Je krijgt de aanschafprijs terug voor de periode dat het abonnement nog geldig is. Dankzij deze regeling betaal je per maand de prijs van een vergelijkbaar maandabonnement. Het is wel belangrijk dat je de opzegging tijdig, en correct doorgeeft.

Een maandabonnement kun je tot 2 dagen na de ingangsdatum stopzetten. Als je nog niet met het abonnement gereisd hebt, krijg je het volledige aankoopbedrag terug!